FAQ – Meest gestelde vragenDe Tafelberg vanuit het V&A Waterfront in Kaapstad

Hieronder vind je een overzicht met onze meest gestelde vragen. Vind je hier niet het antwoord op jouw vraag aarzel niet en bel ons op 030-3200706 of mail ons op info@zuidafrikareisopmaat.nl 

Jouw reis op maat

Hoe boek ik mijn reis op maat?

Op de pagina : “boekingsproces” wordt stap voor stap uitgelegd hoe je jouw Zuid-Afrika reis samenstelt.

Welk vervoer is inclusief, verzorgen jullie ook de vliegtickets? 

Transfer van en naar de luchthaven is inbegrepen bij de reis. Mochten er tijdens de reis binnenlandse vluchten zijn, dan regelen wij die ook voor je. De vluchten vanuit Nederland naar Zuid-Afrika dien je zelf te boeken, maar uiteraard staan wij wel voor je klaar bij het zoeken naar het beste vliegticket. Neem gerust contact met ons op, vertel ons je wensen en wij gaan op zoek!

Wijzigen of annuleren van de reis

Indien je de reis wilt wijzigen of annuleren, dien je ons hiervan in ieder geval per e-mail op de hoogte te stellen. We bekijken dan met elkaar de situatie en bepalen of het mogelijk is om de reis te wijzigen of annuleren. Vervolgens gaan we kijken wat de kosten zijn die hieruit voort komen.

Kan ik een reis- en annuleringsverzekeringen bij jullie boeken?

Ja dit kan zeker! Zuid-Afrika Reisopmaat kan voor jou een voordelige reis- en annuleringsverzekering afsluiten via Allianz Global Assistance. Hierbij kan je kiezen uit:

      • Kortlopende reisverzekering, werelddekking. Dit kan vanaf € 2.30 per persoon per dag.
      • Annuleringsverzekering, dit kan vanaf 5.5% van de reissom.

Allianz Global Assistance:
De specialist op het gebied van reis- en annuleringsverzekeringen.
Heeft een eigen alarmcentrale om wereldwijd hulp aan jou te verlenen.
Is al meerdere keren gekozen tot de Beste Reisverzekeraar.


Betaling van mijn reis


Hoe kan ik betalen?

De reis dient betaald te worden via een overboeking, op onderstaand rekeningnummer:
Travel the Globe b.v. ( t.a.v. Zuid-Afrika Reisopmaat + factuurnummer )
NL21 RABO 0148 120 229
Swiftcode Rabobank : RABONL 2 U

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

De aanbetaling is 20% van de totale reissom, voor boekingen met vertrek binnen acht weken dient de gehele reissom direct na boeking betaald te worden. Het kan zijn dat wanneer er speciale promoties zijn of wanneer het hoogseizoen is dat er afwijkende voorwaarden gelden. Uiteraard zullen deze met jou worden doorgenomen.

Hoeveel weken voor vertrek moet ik het restant bedrag betalen?

Het restantbedrag moet uiterlijk acht weken voor vertrek betaald zijn.

Zijn de genoemde prijzen op de website per persoon?

Ja de prijzen die je op onze website ziet, zijn per persoon.


Voor vertrek


Heb ik vaccinaties nodig?

Er zijn een aantal vaccinaties die wij je aanraden. Op de pagina Praktische informatie kun je zien welke vaccinaties dit zijn.

Welk reisdocumenten heb ik nodig?

Voor reizen naar Zuid-Afrika heb je een paspoort nodig, die na terugkomst nog 3 maanden geldig moet zijn. Ook moeten er minimaal twee lege pagina’s in het paspoort staan, voor de stempels die je krijgt bij de douane. Voor meer informatie over je reisdocumenten verwijzen wij je door naar de pagina Praktische informatie.

Wanneer krijg ik de reisbescheiden?

De reisbescheiden ontvang je zo snel mogelijk na betaling van de volledige reissom.


Over ons

Hoe kan ik jullie bereiken?

Op onze contactpagina kun je alle informatie vinden over hoe je ons kunt bereiken.

Is er een bezoekadres in Nederland?

Nee, er is geen bezoekadres in Nederland. Je kunt ons op verschillende manieren bereiken. Op onze contactpagina vind je al onze contactgegevens. Natuurlijk zullen wij elkaar ontmoeten zodra je in Kaapstad bent.

 

Boekingsvoorwaarden

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
De aanbetaling is 20% van de totale reissom, voor boekingen met vertrek binnen acht weken dient de gehele reissom direct na boeking betaald te worden. Het kan zijn dat wanneer er speciale promoties zijn of wanneer het hoogseizoen is dat er afwijkende voorwaarden gelden. Uiteraard zullen deze met jou worden doorgenomen.

Hoeveel weken voor vertrek moet ik het restant bedrag betalen?
Het restantbedrag moet uiterlijk acht weken voor vertrek betaald zijn. Bij last-minute boekingen dient de gehele reissom in zijn geheel gelijk betaald te worden. Soms dienen accommodaties eerder betaald te worden. In dit geval zal de aanbetaling hoger zijn en/of dient het restantbedrag eerder te worden voldaan.

Annuleringsvoorwaarden
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, zal Zuid-Afrika Reisopmaat naast eventueel verschuldigde reserveringskosten annuleringskosten in rekening brengen. Deze annuleringskosten hebben betrekking op de reissom exclusief de internationale vluchten.

  • Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling.
  • Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 14ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
  • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Het is mogelijk dat de annuleringskosten hoger zijn. Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen.
Indien een reiziger uit het reisgezelschap zijn aandeel in een overeenkomst annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd. Het reisgezelschap wordt hierdoor kleiner, waardoor de prijs per persoon hoger kan worden. Zuid-Afrika Reisopmaat zal de verhoogde prijs is dit geval doorberekenen.

Wijzigingskosten
Na totstandkoming van de overeenkomst is het mogelijk om de reis te wijzigen. Wijzigingen dienen schriftelijk te worden doorgegeven, waarna Zuid-Afrika Reisopmaat zal nagaan of het mogelijk is om de reis te wijzigen. Indien er een wijziging in de reissom optreedt, dan zal deze worden doorberekend. Daarnaast rekent Zuid-Afrika Reisopmaat € 25,- per wijziging plus eventuele annuleringskosten.

Preferenties / Essenties
Bij uw reservering is het mogelijk om een kamer preferentie door te geven. Een preferentie is een voorkeur en kan nooit worden gegarandeerd.
Daarnaast kan er op medische gronden een essenties worden verlangd. Een medische essentie dient bevestigd te worden door Zuid-Afrika Reisopmaat. Indien dit niet het geval is, dan wordt de reisovereenkomst na overleg met u ontbonden. Zuid-Afrika Reisopmaat brengt een bedrag van €50,- per medische essentie in rekening, gezien de aan het verzoek verbonden organisatiekosten en communicatiekosten.

Een essentie verzoek op andere dan medische gronden neemt Zuid-Afrika Reisopmaat alleen in behandeling, als dit een redelijke kans van slagen heeft. Ook hier geldt dat Zuid-Afrika Reisopmaat de essentie dient te bevestigen. Indien de essentie niet bevestigd kan worden, dan wordt de reisovereenkomst na overleg met u ontbonden. Zuid-Afrika Reisopmaat brengt een bedrag van €50,- per essentie in rekening, gezien de aan het verzoek verbonden organisatiekosten en communicatiekosten.

Tenaamstelling
De hoofdboeker is verantwoordelijk voor het correct doorgeven van de namen van alle reizigers conform paspoort. Indien de namen foutief worden doorgegeven en later gewijzigd dienen te worden, dan zijn hier kosten mee gemoeid welke Zuid-Afrika Reisopmaat aan u zal doorberekenen.

Geldige reisdocumenten
De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort en de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties en (international) rijbewijs. Indien de reiziger de reis niet (geheel) kan maken wegens het ontbreken van enig (geldig) document, dan zijn alle daaraan verbonden gevolgen voor zijn rekening.

Let op : Wanneer u arriveert in of vertrekt uit Zuid-Afrika met kinderen onder de 18 jaar, moet u als ouder of begeleider naast het geldige paspoort van elk kind ook het geboortebewijs met gegevens van beide ouders kunnen laten zien.

Wijzigingen door de reisorganisatie
In sommige gevallen kan het door omstandigheden nodig zijn om een reis te wijzigen. In geval van wijziging doet Zuid-Afrika Reisopmaat de reiziger indien mogelijk een alternatief aanbod. Dit doen wij binnen 3 kalenderdagen nadat wij van de wijziging op de hoogte is gesteld. Vanaf 10 dagen voor vertrek geldt hiervoor een termijn van 1 kalenderdag. Het alternatieve aanbod dient minstens gelijkwaardig te zijn. De gelijkwaardigheid van alternatieve accommodatie wordt beoordeeld naar objectieve maatstaven en dient te worden bepaald naar de volgende omstandigheden die uit het vervangende aanbod moeten blijken.

  • De situering van de accommodatie in de plaats van bestemming.
  • De aard en klasse van de accommodatie.
  • De faciliteiten die de accommodatie verder biedt.

Klachten tijdens de reis
Een tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst dient ter plaatse zo spoedig mogelijk gemeld te worden zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet de reiziger zich, eerst te melden bij de betrokken dienstverlener. Indien er geen oplossing komt, dan dient u zich te melden bij de reisleider. Indien de tekortkoming niet wordt opgeheven en afbreuk doet aan de kwaliteit van de reis moet deze direct worden gemeld bij Zuid-Afrika Reisopmaat.

Als een tekortkoming ter plaatse niet bevredigend wordt opgelost, dan zal de klacht ter plaatse schriftelijk worden vastgelegd. Alleen wanneer deze procedure is opgevolgd, kan de reiziger na thuiskomst een schriftelijke klacht indienen bij Zuid-Afrika Reisopmaat. Dit dient uiterlijk 1 maand na thuiskomst te geschieden. Zuid-Afrika Reisopmaat zal uiterlijk één maand na ontvangst van de klacht schriftelijk een inhoudelijke reactie geven. Klachten welke ter plaatse niet zijn vermeld, kunnen na afloop van de reis niet in behandeling worden genomen.

Rennende giraffes op de steppe in zuid-afrika
button

Contactformulier






 

Openingstijden :
Maandag t/m vrijdag 10.00 uur tot 17.00 uur
Zaterdag en zondag gesloten

Telefoon :
Je kunt ons op het Nederlandse nummer bellen : 030-3200706